Stopmotion Rubik Cube

 

Video ni dah lame aku buat. Dekat 2tahun yang lalu ar. Mule-mule dapat idea nak buat video ni  sebab tengok kat youtube, pasal stopmotion ni. Kalau korang perasan cite kartun macam pingu, Bob The Builder and the gang, dorang gune basic yang lebih kurang camni, cume dorang gune claymotion iaitu gune tanah liat (kalau tak silap aku lah).

Geram tengok dorang wat video tu, Aku pun nak buat jugak, tapi tak tau nak buat dengan ape, Pastu datang lah idea nak buat wat gune rubik aku ni. Sebelum ni aku memang obses ngan rubik ni. Tapi dah sekarang dah slow sikit.

Koleksi aku selama 4 tahun


Aku wat ni takde lah lame sangat, total dalam 5 jam. Tangkap gamba 4 jam, 1 jam lagi editing. Total gamba yang aku tangkap 600++ keping. So jadi ar video ni. Video yang kat atas ni aku dah compressed jadi kecik je, kalu yang HD saiz besar sangat 540MB.

Aku ade buat lagi satu video, tapi lupe simpan kat mane. Ataupun selamat ter'format' kat laptop lame aku. Papepun enjoy tengok video yang tak seberapa ni. Saya budak baru belajar.


Comments

  1. salam singgah..buat benda ni perlukan tumpuan lebih..., org yg cepat mengalah cm PCL ni susahla..tak dapat nak selesaikan satu cube pon dah cuba tak penah berjaya..huhuhu..tahniah anda mmg seorang yg hebad...

    ReplyDelete
  2. thanx..sebelum dpt solve ni bpe kli dh give up..mse 2 xtaw lg gne tenet. just blaja ngn mmbe..ble dh knal tenet bru ar dpt solve sume cube 2..

    ReplyDelete
  3. Wow!Hobi kita samalah bro..dapat show off depan aweks mesti cool kan.haha!Ada satu yang tertinggal yang sama kaler tapi bentuk lain2..jom baca POST TERBARU

    ReplyDelete
  4. @menusuk hati

    skrg sdang mncari bntuk2 lg plik..yg de 12 face 2..xtaw kt mne nk cri..pastu 6x6x6 ngan 7x7x7..dh jmpe tp mhal sgt..

    ReplyDelete
  5. @Muhammad Fadli

    cube ar dlu..sng je..kt tenet ade tutorial..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rumah Atas Pokok

Asal-usul cerita hantu kak limah

47 Fakta menarik yang patut dikongsi