Posts

Showing posts with the label awesome

Jam Pacuan Rantai - Cabestan Winch Tourbillon Vertica

Image
Semenjak dua menjak ni aku suke tengok jam. Tak kisah ar jam ape-ape pun. Tambah lak jam-jam yang rare, ketar kepala tengok. Pastu jam yang mekanikal movement, terliur beb. Tapi harga tak yah cakap ar. Ribu-riban punye. Ni lagi 1 jam yang aku jumpe, memang jadi idaman lelaki (lelaki memang tak leh lari ngan jam dan ape yang kaitan mekanikal). Aku pun geram tengok jam ni.

Bawak Kete Guna Kaki ( New Satria Auto Cruise )

Image
Aku dapat taw video ni daripada membe aku. Kredit to Amin Talibin . Die dapat dari mane aku pun tak ingat. Last-last search kat youtube jumpe gak video ni. Sekarang kete Malaysia pun dah canggih. Tak payah susah-susah nak pegang stereng, gune kaki pun boleh, relax sikit. Kete satria ni menggunakan teknologi auto cruise dari Bangladesh. Korang ingat bangla tak taw ke bab-bab automotif ni. Papepun, cayalah ke pada anak malaysia yang dapat aplikasikan teknologi dunia sekarang ni.

Awesome car : Ferrari 612 GTO

Image
Sasha Selipanov dari Berlin,Germany @ Rusia (ada laman web mengatakan Sasha dari german dan ada yang menyatakan Sasha dari Rusia. tak pasti) a.k.a Angry Car Designer (bukan Angry Birds) telah menghasilkan beberapa rendering untuk kereta Ferrari 612 GTO. Direka untuk lebih keriangan dan menggambarkan Ferrari 612 Scaglietti seperti mendapat pengubahsuaian seperti Ferrari 599 GTO. Ferrari yang direka oleh Sasha ini meminjam penampilan agresif daripada unsur-unsur pengubahsuaian Itali seperti 458, 250 GTO, Alfa Romeo 8C competizione dan Aston Martin One-77.